Monday, March 16, 2009

Adam dan Hawa - Aisya Sofea

Maaf kepada semua pengunjung blog ini, surat permohonan saya untuk upload cerita ini ditolak.

sila lihat email dibawah

En Nordin;

Saya Norlia, pengusaha blog http://novelmalay.blogspot.com memohon untuk mendapat persetujuan dari pihak tuan untuk memuat naik (upload) novel Adam dan Hawa oleh Aisya Sofea. Yuran yang akan saya kenakan kepada mana-mana pembaca yang berdaftar adalah RM5 sekali membaca. Pendaftaran permulaan untuk mengunjungi mana-mana novel online adalah RM20 seumur hidup. 'Right mouse click' akan disable bagi mengelakkan pembaca memuat turun novel tersebut.

Sekiranya pihak tuan bersetuju dengan cadangan saya, royalti bagi penerbit akan saya berikan sebanyak RM1 bagi setiap kali pembaca membayar yuran.

Diharap pihak tuan bersetuju dan silalah kunjungi laman web http://novel-online.blogspot.com

Sekian. Terima kasih.

Norlia
Putrajaya.
Reply Forward


Alaf 21 to Nordin, me
show details 3:19 PM (13 minutes ago) Reply


Sdri Norlia,

Pihak Alaf 21 tidak pernah bercadang untuk menjadikan Adam & Hawa dalam bentuk ebook.
Sila padamkan entri anda dalam masa 24 jam. Jika kami dapati anda meneruskan usaha ini,
pihak kami tidak akan teragak-agak mengambil tindakan undang-undang terhadap saudari.


Norden Mohamed
Pengurus Besar,
ALAF 21 Sdn. Bhd.

4 comments:

Pinky said...

hai..saya sudah baca novel Adam dan Hawa memang best...

sofian said...

kenapa x boleh kan bgs kita memupuk minat membaca xkish lah dr mana pun

nsiti said...

alahai.. royalti murah sgt, sbb tu A21 tak agree..

as-adi-mike said...

Sebab itulah industri melibatkan buku di Malaysia tak berkembang seperti negara-negara maju yang lain. Usaha menterjemahkan pada bahasa lain juga (terutamanya bahasa inggeris) terlalu kurang. Apa-apapun syabas dengan usaha anda, Norlia :)